Telefonkonsultation ved læge hverdage hverdage fra 8.00-9.00
I telefontiden fra 8.00-9.00 sidder lægerne ved telefonen. Tiden er beregnet til henvendelse vedrørende akut sygdom, svar på prøver og kort lægelig rådgivning.
Husk at receptfornyelser og almindelig tidsbestilling foregår via sekretærerne i tidsrummet kl. 9.00-12.00 og fra 13.00-15.00 eller via hjemmesiden.

Konsultation
Konsultation foregår kun efter aftale. Når du bestiller tid til konsultation er det vigtigt, at vi ved lidt om, hvad det drejer sig om mhp. korrekt afsat tid og evt. forberedelse til konsultationen. En almidelig konsultation er på 15 minutter og vanligvis nås kun et større problem eller 2 mindre.

Før planlagte konsultationer bedes du have noteret din medicin og tjekke, om du har brug for yderligere før næste planlagte kontrol, så det kan bestilles, når du er i klinikken.

Tidsbestilling og receptfornyelse
I tidsrummet 9.00-12.00 og 13.00-15.00 er sekretærerne ved telefonen. Her henvender du dig vedrørende almindelig tidsbestilling, svar på resultatet af rutineprøver og undersøgelser samt fornyelse af medicin.
Er det svært at komme igennem må du prøve igen eller evt. benytte muligheden for e-konsultation til klinikken.
Når telefonen er lukket, henvises der til akuttelefonen, som kan bruges ved akut opstået sygdom.

Kommunikation via hjemmesiden
Se under menupunktet E-mailkonsultation.

Lægevagten
Efter kl. 16.00 og i weekender, på helligdage og jule- og nytårsaftensdag samt grundlovsdag kan Lægevagten Region Midtjylland kontaktes på 7011 3131. Du kan læse om brug af lægevagten på www.laegevagten.dk.

Nye patienter
Nye patienter bedes selv kontakte tidligere læge mhp at få deres tildligere journal sendt hertil. Dette sker ikke automatisk.

Rejsevaccination
Vi tilbyder rådgivning og vaccination i forbindelse med udlandsrejser i henhold til retningslinierne fra Statens Seruminstitut.Bestil gerne tid i god tid, så vi er sikre på at have vaccinerne hjemme.Vaccinationerne foretages af sygeplejerskerne.
Ved tidsbestilling ønsker vi at få oplyst rejsemål, varighed og rejseform, CPR-nr. på alle rejsende, der skal vaccineres samt evt. tidligere vaccinationer.
For priser på rejsevaccination se Priser.

Tilgængelighed
Vi ved at telefonisk tilgængelighed til klinikken volder problemer - vi prøver hver dag at gøre vores bedste - men har også brug for jeres hjælp.
En stor hjælp vil være:

  • hav CPR-nummer og evt. kalenderen klar, når du henvender dig.
  • bestil tid i god tid og aftal ny tid, når du er i klinikken til kontrol. Hvis lægen siger, du skal komme igen om x antal dage, så bestil tiden, inden du forlader klinikken.
  • gør telefoniske henvendelser så korte som muligt, så der er mulighed for at alle kan komme igennem.
  • når du bestiller medicin, så saml det sammen, så du kun behøver at ringe evt. hver 14. dag og/eller måned og ikke hver uge eller flere gange om ugen.
  • benyt muligheden for medicin- og tidsbestilling samt e-konsultation over hjemmesiden.

Akutlæge
Lægerne er på skift akutlæge, hvilket vil sige, at vedkommende tager sig alle de patienter med akut opstået sygdom samme dag( ligeledes sygebesøg ved akut opstået sygdom). Når du taler med en af de øvrige læger om dit problem i telefonen, kan vedkommende give dig en tid hos akutlægen.Der er ikke mulighed for at vælge hvilken læge man vil se ved akut opstået sygdom.Akut konsultation forudsætter telefonisk aftale forinden.Du kan altså ikke blot møde op og forvente at komme ind til konsultation hos akutlægen.

Uddannelseslæger
Lægehuset har næsten altid en uddannelseslæge tilknyttet. Dette er en  færdiguddannet læge  med variende klinisk erfaring. Hvis uddannelseslægen møder et problem under konsultationen, søger han/hun altid supervision hos en af de faste læger.